Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over mijn reis

Vanuit mijn werk ben ik gevraagd deel te nemen aan een internationale missie naar Mozambique. Tijdens de reis bezoek ik een aantal drinkwater productielocaties. Het doel van de reis is kennisoverdracht en inventariseren van de staat van de installaties.

Tijdens de reis wordt ik bijgestaan door een tolk en een chauffeur. Aangezien de voertaal voornamelijk Portugees is gaan de gesprekken via Engels naar Portugees. Zelf mag ik niet rijden in Mozambique en gaat er dus iemand mee als chauffeur.

Ik hoop dat de reis biedt wat ik er van verwacht. Dat is een voor mij volstrekt onbekende wereld die in positieve zin een verpletterende indruk zal maken. Drie weken lang ben ik volledig op mezelf aangewezen. Alleen het hotel in Maputo is geregeld en de rest moet ter plaatse geregeld worden. Hierbij bepaal ik zelf waar we slapen en eten en wanneer en waar we heen reizen. Hierbij kan ik gebruik maken van mijn tolk die vaker meereist op een dergelijke missie en eventueel terugvallen op mensen van de organisatie in Maputo.

Een heel erg lang gekoesterde wens zal zeker in vervulling gaan. Ik zal het zuiderkruis gaan zien met de sterrenhemel aan het zuidelijk halfrond.

Bezochte landen

Ik heb 4 landen (2%) bezocht:

Frankrijk, Mozambique, Nederland, Zuid-Afrika.